Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken presenterer en modell for didaktisk helhetstenkning som er nyttig i planlegging, gjennomføring og vurdering av opplæring. Begrepene læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering blir klarlagt ved didaktisk analyse. Boken henvender seg til studenter i yrkesutdanning og andre som arbeider med yrkesrettet opplæring i skole og arbeidsliv. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boka presenterer en modell for didaktisk helhetstenkning som er nyttig i planlegging, gjennomføring og vurdering av opplæring. Lærere og elever kan her tilegne seg et reflektert og bevisst forhold til læringsarbeidet ved bruk av systematisk didaktisk analyse. Begrepene læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering blir klarlagt som hjelp til denne analysen. Boka henvender seg til studenter i yrkeslærer- utdanningen og andre som arbeider med yrkesrettet opplæring i skole og arbeidsliv.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1998
Format Heftet
ISBN13 9788200128601
EAN 9788200128601
Språk Bokmål
Sider 165
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket