Under overflaten

om samspillet mellom menneskelig modning og åndelig sunnhet

av (forfatter) og Andreas Kristiansen (oversetter).

Luther 2018 Heftet

Peter Scazzero lærte «the hard way»: Du kan ikke bli virkelig åndelig moden dersom du forblir menneskelig umoden. Selv om Scazzero var en erfaren pastor i en voksende menighet, var livet hans, troen og relasjoner usunne. Han unngikk sunne konflikter i «fredsskapingens» navn, undertrykte og overså egne følelser, brukte arbeidet for Gud som unnskyldning for å løpe fra Gud og levde uten grenser.
I denne boken skisserer forfatteren de viktigste symptomene på emosjonelt usunn åndelighet.
Deretter veiledes leseren med bibelske kjerneprinsipper om nødvendigheten av å ha kontakt med eget indre, historie og erfaringer, og nødvendigheten av hvile og daglige bønnepulsslag. Veiledningens mål er en forvandling av vår Kristus-relasjon og våre indre liv som skjer på dypet - under overflaten.
«Under overflaten» er kjerneboken i Emosjonelt Sunn Åndelighet - kurset, som inkluderer andakts og bønnerytmeboken «Puls».

Forlag Luther

Utgivelsesår 2018