Under leidarstjernens skinn

av (forfatter) og Hans J. Rosenfeld (illustratør).

1stWave Books & Art 2015 Innbundet

I Rosenfelds tredje roman i serien om Torgils Leifson og vikingtiden, er vi kommet til året 1014, i "UNDER LEIDARSTJERNENS SKINN". Svein Tjugeskjegg er død og kong Adalråd av England vil ta tilbake landet sitt med hjelp fra Olav Digre. Torgils og vennene hans velger å reise på handelsferd mot nord i stedet for å bli med Olav Digre til England som leiesoldater. Ferden mot nord er lang og full av farer. De kommer ut for uvær og driver i land i Vinland der de møter kjentfolk. Omsider kommer de til Grønland der Torgils endelig møter sin far, Leif Eirikson og sin farfar, Eirik Raude. Men ikke alt er rosenrødt på Grønland og nye eventyr venter der.

I Rosenfelds første roman "MEROVINGERNES SKATT", kommer Torkjel ut for en ulykke og mens han ligger i koma, forteller han hele historien om Torgils som levde 1000 år tidligere. I oppfølgeren "VESTERHAVSVIKINGER" våkner Torkjel tusen år tilbake i tid og opplever det som egentlig skjedde som den 13 år gamle Torgils Leifson.

Hans J. Rosenfeld er født i 1945 og bor på Ås i Akershus, der han studerte ved Universitetet for miljø- og biovitenskap. I hele sitt voksne liv har han vært forsker og tok doktorgraden innen fagområdet mat- og plantevitenskap. Etter å ha publisert utallige vitenskapelige arbeider våknet interessen for å skrive romaner. .Merovingernes skatt" er hans første bok i serien med oppfølgeren "Vesterhavsvikinger" og "Under leidarstjernens skinn" som den tredje av bøkene i serien om Torgils Leifson.

Forlag 1stWave Books & Art

Utgivelsesår 2015