Ulvemannen Odd biter fra seg

av (forfatter), Manu Boisteau (forfatter), Paul Martin (illustratør), Manu Boisteau (illustratør) og Unni Rom Stueland (oversetter).

Damm 2005 Heftet

Hvis du noen gang kommer til Transylvaniaville, bør du stikke innom herskapshuset Mon Staire. Alle kaller det Monsterkåken, nettopp fordi det bor mange monstre der.

Velkommen til Monsterkåken!

Ved et uhell blir kosmetikkselger Odd Lauder forvandlet til ulvemannen Odd. Og det er selvfølgelig professor von Skalpells tyggisforskning som er årsaken til dette. Det var nemlig professoren som lukket opp døren og tilbød han en tyggis den gangen for lenge siden da han oppsøkte Monsterkåken for å selge kosmetikk. StraksOdd puttet tyggisen i munnen, ble han forvandlet til et pelskledd, stinkende, loppebefengt monster. "Jeg fet ikke fordan jeg zkal gjøre deg til mennezke igjen!" hadde professoren sagt da katastrofen var et faktum. Etter alle disse årene som ulv har Odd fått nok. Nå har han fått en god idé.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2005