Tyskertøs

av (forfatter) og Ine Jansen (oppleser).

Aller 2009 CD

Trondheim, 7 mai 1945. I et usselt loftsrom i en lagerbygning ligger 16 år gamle Lea Karlsbru ensom og skal føde sitt barn - sin tyskerunge. Nede i gårdsrommet laster krigsprofitøren Arnodd Karlsbru sine urettmessige ervervede rikdommer i en bil for å få dem trygt over grensen til Sverige - uten å vite at lillesøsteren kjemper med døden oppe på loftet. Ute på gaten er storesøster Berit på sitt siste oppdrag for motstandsbevegelsen. De er fire søsken, men ingen vet om broren Brynjar er i live. Han har seilt på norske skuter under hele krigstiden. Denne utgaven er en lydbok i MP3-format. Den kan kun spilles i CD-spillere som kan spille av dette formatet.

Trondheim, 7. mai 1945. I et usselt loftsrom i en lagerbygning lå 16 år gamle Lea Karlsbru ensom og skulle føde sitt barn - sin tyskerunge... Nede i gårdsrommet lastet krigsprofitøren Arnodd Karlsbru sine urettmessige ervervede rikdommer på en bil for å få dem trygt over grensen til Sverige - uten å få vite at lillesøsteren kjempet med døden oppe på loftet... Ute på gatene var storesøster Berit på sitt siste oppdrag for motstandsbevegelsen: å finne ut om tyskerne ville kjempe til siste mann - eller overgi seg... De var fire søsken, men ingen visste om broren Brynjar var i live. Han hadde seilt på norske skuter under hele krigstiden... Neste bok i serien: Frihetens pris WILLY USTAD er født 1946. Han debuterte i 1989 med Ulva fra Huldretjernet. Han er mest kjent for serien Fire søsken der han kritiserer behandlingen av såkalt tyskertøser og tyskerunger etter andre verdenskrig.

Forlag Aller

Utgivelsesår 2009

Format CD

Serier Fire søsken (1) Norske romanserier på lyd

Genre Romantikk

Omtalt tid 1939-1945

I denne lista legges inn bøker fra serien fire søsken. Listen er opprettet for å holde styr på bøkens titler og nummer.

• "Makten og æren" av Willy Ustad
  • "Framtidens menn" av Willy Ustad