TXT

hvordan skrive selgende og profilerende reklametekster?

Akademika 2013 Heftet

Denne boken er en praktisk veiledning til deg som får i oppdrag å skrive reklametekster ?enten du jobber i en markedsavdeling, er tekstforfatter i et reklamebyrå, gjerne vil bli tekstforfatter og/eller studerer kommunikasjonsfag. Boken er skrevet i et enkelt og lettforståelig språk, uten kompliserte teoretiske betraktninger. Strøm gir deg konkrete råd og tips fra sin lange erfaring som tekstforfatter. For å skrive en god kommunikasjonstekst må man først kjenne til strategien og målet med teksten. Derfor gir boken innsikt i arbeidet før reklamen utformes ? hvordan du skal legge opp den kreative strategien, hvordan idéarbeidet foregår, og hvordan en god reklametekst skal skrives. Strøm går igjennom 25 metoder for å skape kreativ reklame og 21 måter å skrive reklametekst på. Ole Strøm var tekstforfatter, kreativ leder og daglig leder i noen av landets største reklamebyråer. Strøm vant priser i en rekke reklamekonkurranser, både i Norge og internasjonalt.

Forlag Akademika

Utgivelsesår 2013