Omtale fra forlaget
Denne boken gir en innføring i utfordringene helse- og velferdstjenestene står overfor, og hvordan organisatoriske barrierer, kultur og verdier påvirker samhandlingen. Videre belyser den hvordan tverrprofesjonell kommunikasjon, rolleforståelse, refleksivitet, teamarbeid og gjensidig respekt er fundamentale prinsipper for å oppnå effektiv og god samhandling med pasient og bruker i sentrum. Gjennom boken følger vi en fiktiv person som både er pasient i helsetjenesten og bruker av sosialfaglige velferdstjenester. Leseren får et innblikk i hvordan ulike profesjonsgrupper kan samarbeide til det beste for pasient og bruker, og hvilke utfordringer som kan oppstå. Boken er særlig rettet mot studenter i helse- og sosialfaglige profesjonsutdanninger, både 3-årig bachelorgrad og lengre utdanninger på 5–6 år som er omfattet av nasjonale retningslinjer for helse- og sosialfagutdanningene (RETHOS): audiografutdanning, barnevernspedagogutdanning, bioingeniørutdanning, ergoterapeututdanning, farmasøytutdanningene, fysioterapeututdanning, klinisk ernæringsfysiologutdanning, medisinutdanning, optikerutdanning, ortopediingeniørutdanning, paramedisinerutdanning, psykologutdanning, radiografutdanning, sosionomutdanning, sykepleierutdanning, tannlegeutdanning, tannpleierutdanning, tannteknikerutdanning og vernepleierutdanning. Boken er også relevant for undervisere i helse- og sosialfag og for og helse- og velferdspersonell som arbeider med kontinuerlig utvikling av samhandlingskompetanse.
Forlag Gyldendal
Utgivelsesår 2025
Format Heftet
ISBN13 9788205604520
EAN 9788205604520
Språk Bokmål
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket