Omtale fra forlaget
Her får leserne innsikt i dokumenterte samfunnsendringer og politiske føringer som ligger til grunn for det erkjente globale og nasjonale behov for økt samhandling på tvers av tjenestenivå og mellom pasient, bruker, pårørende og profesjonsutøvere. Organisering av helse- og velferdstjenestene og pasient- og brukerperspektivet løftes frem som sentralt for samhandling. En bruker-/pasienthistorie danner grunnlaget for tematisering av rolleforståelse, kultur, kommunikasjon, verdier, koordinering og teamarbeid, alt i en tverrprofesjonell sammenheng. Boken avslutter med et kapittel om refleksivitet og refleksjon, hvor en modell for læring og utvikling i tverrprofesjonelle team presenteres. Innholdet er relevant for alle som er opptatt av å utvikle sin samhandlingskompetanse. Boken er høyaktuell i en tid da alle studieplaner i høyere utdanning innenfor helse- og sosialfag skal revideres i tråd med nye krav til blant annet samhandlingskompetanse. "Som lærebok dekker boken relevante temaer på et kortfattet vis, rettet mot den enkelte student. Den tar opp kjente utfordringer i tverrprofesjonelt samarbeid, for eksempel samhandling, kulturkonflikter og kommunikasjon." Les hele anmeldelsen i Tidsskrift for Den norske legeforening. I denne videoen kan du høre bokens redaktører fortelle om innholdet i læreboken, hvorfor de skrev den og hvordan du som underviser kan bruke boken i undervisningen. Se innholdsfortegnelse:
Forlag Gyldendal
Utgivelsesår 2020
Format Heftet
ISBN13 9788205516717
EAN 9788205516717
Språk Bokmål
Sider 182
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket