Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Erfaringer viser at det er nødvendig og viktig å samarbeide på tvers av profesjoner og etater for å sikre best mulige oppvekstvilkår for barn og unge. Denne boka ser på alternative måter å samarbeide på både når det gjelder det generelt forebyggende arbeidet, og når det gjelder det enkelte barn og deres familie. Boka har et forebyggende perspektiv og beskriver hvordan vi kan komme til med hjelp før alvorlige problemer utvikles. Samarbeidsformer både når det er bekymring for et barn og når det er etablert problemer, blir presentert. Boka henvender seg til alle yrkesgrupper som arbeider med barn i kommunene. Den kan også brukes i utdanningen av alle yrkesgrupper som arbeider med barn og ungdom. Har stikkordregister og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Hvordan kan vi sikre best mulig oppvekstvilkår for barn og unge? Hvordan arbeide forebyggende i kommunen? Tverrfaglig samarbeid er etterhvert en forutsetning for hjelpeapparatet for å løse de komplekse problemene vi står overfor i arbeidet med barn og unge, og for å finne de beste løsningene for barn og deres foreldre. Boken gir eksempler på modeller for tverrfaglig samarbeid og formidler erfaringer om viktige momenter for at samarbeidet skal fungere. Dette er en praktisk håndbok og metodene som blir beskrevet, er hentet gjennom erfaringer gjort av ulike kommuner. Boken henvender seg til de som arbeider i barnehager, skoler, pedagogisk-psykologisk tjeneste, helsetjenesten og barneverntjenesten. Boken benyttes også i stor grad innenfor utdanningene til disse yrkesgruppene
Forlag Kommuneforl.
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788244611152
EAN 9788244611152
Språk Bokmål
Sider 270
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket