TV-manuskriptet

Marketing link 2011 Heftet

Romanen følger Laura som forsøker å gjøre comeback som TV-stjerne. Hun har en ide om et program om menneskets utvikling, og med seg på laget får hun den unge forfatteren John. Laura er kompromissløs og hardtarbeidende, John søker rikdom og berømmelse, og de treffer også nykommeren Ingrid og tv-produsenten Tord.

Handlingen foregår i TV-miljø. Laura er en tidligere TV-stjerne, men lever fremdeles gjennom denne tiden. Ufrivillig, men rik, måtte hun trekke seg tilbake til fordel for yngre krefter. Hun vil gjøre "come-back", og oppfinner en ide om en TV-sjanger om menneskets utvikling: "Kunnskaper om mennesket". Etter en mengde forarbeid og studier på Stanford University, er hun klar til å omsette teori til praksis. Hun treffer en ung forfatter, John, som skal formulere detaljene i hennes store plan. De arbeider tett sammen, ofte på den solsikre, franske riviera. Det oppstår et spenningsforhold mellom dem.

Forlag Marketing link