Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boka er en artikkelsamling der 20 ulike forfattere og intervjuobjekter er bedt om å belyse ulike spørsmål. Den offentlige skolen blir omtalt i boka, men friskolens frihet står særlig i fokus. Blant spørsmål som blir drøftet er forholdet mellom offentlig og privat skole, livssynsnøytralitet i skolen, undervisningsfrihet og minstekrav, tilsetningsfrihet og toleranse. Skolesyn og frihetsidealer blir presentert både fra kristent, human-etisk, islamsk og Steinerskolens synspunkt.
Omtale fra forlaget
Denne boka er en artikkelsamling der 20 ulike forfattere og intervjuobjekter er bedt om å belyse ulike spørsmål. Den offentlige skolen blir omtalt i boka, men friskolens frihet står særlig i fokus. Blant spørsmål som blir drøftet er forholdet mellom offentlig og privat skole, livssynsnøytralitet i skolen, undervisningsfrihet og minstekrav, tilsetningsfrihet og toleranse. Skolesyn og frihetsidealer blir presentert både fra kristent, human-etisk, islamsk og Steinerskolens synspunkt.
Forlag Didakta
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788270560516
EAN 9788270560516
Språk Bokmål
Sider 225
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket