Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken gir en samfunnsvitenskapelig innføring i grunnleggende stedsaspekter ved turisme. Det fokuseres på hva turister søker på ulike steder, hva de opplever og hvordan opplevelsene fortolkes. Videre belyses stedsmyter, markedsføring av lokaliteter, turismens språk og stedsendringer i turismens navn. Boken er presentert fra et nordisk ståsted, og kan være av interesse for studenter, forskere, næringsutøvere, kulturforvaltere, planleggere og andre innen turisme og reiseliv. Har litteraturlister og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
I den globale landsbyen er reiser og forflytning sentrale temaer: Turisme er sammenvevd med kulturelt konstruerte forestillinger om steder, og vesentlige deler av turismeindustrien baseres på myter og fantasier om reisemål. Denne aktuelle boka gir en bred samfunnsvitenskapelig innføring i grunnleggende stedsaspekter ved turisme. Det fokuseres på hva turister søker på ulike steder, hva de opplever og hvordan opplevelsene fortolkes. Boka er en fascinerende introduksjon til et stort, internasjonalt kunnskapsfelt, presentert fra et nordisk ståsted.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788200128571
EAN 9788200128571
Språk Bokmål
Sider 336
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket