Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I denne boka har Steinar Fjeld samlet opplevelser fra musikkmiljøet gjennom 40 år. Den kjente plateprateren, manageren og musikeren forteller blant annet om sin egen oppvekst, om turnelivet med popbandet Septimus og om fristelsene på landeveien.
Omtale fra forlaget
Bli med Steinar Fjeld på en nostalgisk reise gjennom 60-tallets viseklubber og beatbandmiljø til turneer i inn- og utland med gruppen Septimus på 70-tallet. Steinar er en av Norges mest kjente discjockeyer og platepratere i NRK samt manager for en rekke av landets mestselgende plateartister på 80- og 90-tallet. En unik innsideberetning fra norsk og internasjonalt musikkmiljø. En "må ha" bok for alle som er interessert i pop og rock. Steinar Fjeld (født 03.03.50) debuterte i 1967 med viseduoen Dobbelt Opp. Et par år senere fikk han Den norsk Sølvplaten for Singelen Hjem til deg/Grønne små epler. Som vokalist i Septimus turnerte han som første norske popband i USA og Thailand. Han begynte i NRK i 1980 med populære Radio Radio og fortsatte med 10 i Skuddet og Barbarene. Samtidig var han manager for artister som Ole I'Dole, Return, Da Vinci, Franklin, Trine Rein, Mette Hartmann og Stephen Ackles. Steinar Fjeld er i dag aktiv som musikkforlegger. "Trofast til Sandnessjøen" er hans første bok. "Steinar er en av få stykker "hel ved" i en råtten bransje" Ole "I'Dole" Evenrude. "Steinar Fjeld er Norges beste talentspeider" Per Østmark (tidl. norsksjef CBS/Sony, EMI og BMG/Norsk Plateproduksjon).
Forlag Fritt forl.
Utgivelsesår 2007
Format Innbundet
ISBN13 9788281790186
EAN 9788281790186
Omtalt person Septimus Steinar Fjeld
Språk Bokmål
Sider 285
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Underholdende fyr, interessant liv, men enden på visa er at boken strengt ikke ble noen av delene. Underholdende eller interessant altså. Språket var tidvis veldig naturlig, men det ble mye oppramsing og lite flyt. Og noen runder til med korrektur hadde nok også gjort seg. Ingen sterk treer; alt i alt en bok for spesielt interesserte...
En forholdsvis drivende fortelling om et musikkliv. Detaljer, ja, men det hadde også vært rart å la være å dokumentere det som skjedde. Det virker som om forfatteren prøver å være ærlig, og jeg oppfatter det ikke som kokkettering. Musikkbransjen kan være forvirrende med alle sine organisasjoner, forkortelser og selskaper som skifter navn, og her kunne det ha blitt gitt noe mer hjelp til leseren.
Korrekturlesningen har vært elendig. Det hender også at to sider stokkes om, noe som kan illustreres med noen tenkte tall: etter side 216 må man lese 218 og deretter 217.
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket