Trøbbel i trapesen

av (forfatter) og Odd Henning Skyllingstad (illustratør).

Gyldendal 2007 Innbundet

Leif er en sirkusakrobat. Han kan de tøffeste stuntene og har verdens underligste foreldre. Men nå er han lei av livet med trening og nye byer uke etter uke. Han vil at familien skal leve et vanlig liv, slik som alle andre. Men hvordan vil det gå med den utrolige sirkusdirektøren Bombastikus hvis hans ypperste artister, familien Boleros, slutter? Og får Leif et vanlig liv med vanlige venner?

Musikeren Ola Bremnes debuterer som barnebokforfatter med en spinnvill historie om akrobatfamilien Boleros Vidunderbarnet Leif er sirkusakrobat og har verdens underligste foreldre. Men nå er han lei sirkuslivet og vil leve et vanlig liv. Han er trøtt av å reise rundt til forskjellige byer uke etter uke. Men hvordan skal det gå med den utrolige sirkusdirektøren Bombastikus når hans ypperste artister -- familien Boleros--- slutter? Og får Leif et vanlig liv med vanlige venner? Det ser ikke så bra ut når han allerede den første dagen på ny skole skaffer seg en særdeles ekkel uvenn.Anmeldelse:«Trøbbel i trapesen» er ei veldig morsom bok som er lett å lese. Det morsomste med boka er å høre om alle de rare personene som er med, men det er også morsomme ting som skjer. Mange av hendelsene er helt klart urealistiske, men blir ikke mindre gøyale av den grunn. Anbefales». Antall bokormer 5 (= denne må du lese)Karoline Kraggerud, Zoom

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205358171