Trippel F

Transit 2009 Innbundet

Victor Vang ser en kappekledd person i skogen og hører et skrik. Han oppdager okkulte symboler i skogen bak kirkegården. Snart vikles Victor og klassekameratene, Tobbe og Hanne, inn i et nett av uventede hendelser, mørke løgner og uhyggelige hemmeligheter

"Victor angret som den mest stakkarslige hund på at han befant seg i treet. Det hjalp ikke det spor at Tobbe satt på andre siden av trestammen og klamret seg like hardt fast som ham selv. I lyset fra bålene kunne de se at alle bar lange kapper med hetter, men ikke bare det. I et kort glimt, da en av dem snudde seg mot treet, fikk de øye på et skrekkelig, fordreid ansikt med mange arr og utstående øyne. Det var ikke ansiktet til et vanlig menneske, det var..." Trettenåringen, Victor Vang - hobbyornitolog, lesehest og skolelys - sliter med en streng petimetermor. Faren derimot, er kronisk distré og United-frelst. Men de hjemlige konfliktene havner i skyggen da Victor oppdager okkulte symboler i skogen bak kirkegården. Victor og klassekame.r.atene, Tobbe og Hanne, vikles snart inn i et nett av uventede hendelser, mørke løgner og uhyggelige hemmeligheter. Torkil Williksen (f. 1968) er forfatter og sivilingeniør. Han er opprinnelig fra Stjørdal, nå bosatt i Bærum. Han debuterte i 2005 med kriminalromanen Snøfall. I 2007 utkom Lerken, bok nr. to om antihelten Tage Mathillas. Trippel F er Torkil Williksens første bok for barn og ungdom.

Forlag Transit

Utgivelsesår 2009