Treningsledelse

lederutvikling

av (forfatter), Gro Næsheim-Bjørkvik (forfatter) og Anders O. Brunes (forfatter).

Gyldendal undervisning 2007 Heftet

Boka skal gi elevene kunnskap om å planlegge, lede og vurdere idrettsaktivitet for grupper eller enkeltindivider med forskjellige forutsetninger. Den belyser ulike undervisningsprinsipper, metoder og egenskaper som er viktige for en trener, og ulike forhold som er av betydning for idrettsarrangementer som skal fungere bra.

I denne læreboka ser vi det felles programfaget treningsledelse og det valgfrie programfaget lederutvikling under ett. Boka Treningsledelse . Lederutviklingskal bidra til å planlegge, lede og vurdere idrettsaktivitet for grupper eller enkeltindivider med ulike forutsetninger. Samtidig skal man utvikle innsikt og forståelse for ulike sider ved god ledelse. Gjennom arbeid med faget treningsledelse vil du få kunnskap om * ulike undervisningsprinsipper og metoder * hvilke egenskaper som er viktige for en trener og leder* ulike forhold som er av betydning for idrettsarrangement* betydningen av å ta ansvar for planlegging, gjennomføring og evalueringI faget lederutvikling får du nyttig kunnskap og erfaring med tanke på* å utvikle deg som en god trener, leder eller dommer i idretten* samarbeid og lojalitet og betydningen av å ta ansvar* tilrettelegging av idrettsaktiviteter og miljøskapende virksomhet

Forlag Gyldendal undervisning

Utgivelsesår 2007