Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka tar for seg elevenes opplevelser av sin egen situasjon på ungdomsskolen. Flere av artiklene presenterer undersøkelser foretatt blant elever i ungdomsskolen og samlet presenterer de en skole som er moden for praktiske undervisningsreformer. Andre artikler peker på hvilken vei reformarbeidet bør ta, for å utvikle en skole som elevene opplever som relevant og meningsfylt. Disse drøftingene tar for seg tiltak på kort og lang sikt, og de gir innspill om innhold, organisering av undervisningen, valg av metoder og samhandling i klasserommet. Boka er skrevet for lærere, studenter og andre som er opptatt av ungdomsskolen. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Etter at de store utdanningsreformene i grunnskolen og videregående skole er iverksatt, opplever vi en økende debatt om ungdomsskolen. Tre års kjedsomhet? er et viktig bidrag i denne debatten. I boka står elevenes opplevelse av sin egen situasjon i sentrum for oppmerksomheten, og flere undersøkelser foretatt blant elever i ungdomsskolen presenteres. Hvilken vei reformarbeidet bør ta, for å utvikle en skole som elevene opplever som relevant og meningsfylt, drøftes inngående. Boka gir innspill om innhold, organisering av undervisningen, valg av metoder og samhandling i klasserommet.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788241712081
EAN 9788241712081
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 208
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket4 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket