Trash Bazooka

femte bok

operasjon sluttspill

av (forfatter) og Jon Ewo (redaktør).

Omnipax 2005 Innbundet

Kjell Ivar Hansen, eller Trash Bazooka, som han heter som stuntpilot, venter på at noe skal skje. Så når innkallingen til tjeneste på romstasjonen Kringla kommer, er han mer enn klar. Her venter avsløringer som Trash aldri kunne ha drømt om. Det dreier seg om spioner som avslører seg selv, om Myrplaneten Toxsixs, den giftigste i vår galakse, om det endelige oppgjøret med en av Kringlas verste skurker, om Blu Puma og om brødre.

Først får Kjell (alias Trash Bazooka) uventet hjelp fra bror Anders mot den vemmelige hodekrymperen Dr. Schweck. Så får han en merkelig innkalling til romskipet Kringla. Det er Blu Puma som står bak. Hun tilstår for en sjokkert Trash at hun er en forræder, og nå vil hun ha Trash til å hjelpe seg med å rappe en supersonisk jager fra selveste FDFK. Selv forrædere kan ha edle motiver, og Trash blir like godt med Blu på en halsbrekkende redningsaksjon til den farligste planeten i universet. At de på vei ut fra Kringla får klar beskjed fra Matrix Master om at de ikke er velkomne tilbake, er det minste problemet de står overfor.

Forlag Omnipax

Utgivelsesår 2005