Totenpøbler

Publica 2011 Innbundet

Vanligvis er det rolig å være politi på Raufoss, men da det blir begått flere drap i påsken, må politimennene Bjørn Viis og Ronny Røen ut på feltarbeid. Samtidig står Viis i fare for å miste sitt gode navn og rykte.

Politiinspektør Bjørn Viis og hans makker Ronny Røen er vant til et rolig liv med mest papirarbeid på kontoret i Raufoss. En rekke drap i påsken tvinger duoen ut på feltarbeid. Samtidig rystes en del skjeletter ut av skapet for den godeste Viis, som står i fare for å miste sitt gode navn og rykte. Ingen høytid blir den samme i Vestre Toten etter dette.

Forlag Publica

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oppland

Veldig bra krimbok som jeg ambefaler alle krimfans og lese. Spennende og bra=)

Det skulle ikke ta mer enn fem minutter før Viis angret på å ha vært så hard mot Liv i slutten av samtalen deres. Men selv om han verket etter å snu, kom han til å tenke på hvor lite møtet egentlig hadde gitt ham. Hun hadde visst om en hemmelighet hun ikke hadde villet dele med ham og hatt kontroll over samtalen.

Viis ble rasende på seg selv for at han hadde latt det hele passere, bare fordi hun hadde sendt ham dårdyrblikket sitt.
Samtidig var han lettet over at det hele var over.
Nå kunne han endelig avgi en raport til Røen, selv om den ble aldri så kort."

Side 48. Mari Lange-Nielsen Svendsen