Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken behandler begrepet kvalitet, og gir ideer på organisasjons- og ledelsesmessig plan. Den retter seg mot høgskoler, bedriftsledere og andre som er opptatt av leder- og organisasjonspørsmål. Har oppgaver, referanser og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Hvordan kan en leder skape en arbeidsplass der kontinuerlige kvalitetsforbedringer gjennomsyrer bedriftens virksomhet? Hvilken plass og betydning har kvalitet hatt i den ledertenkningen som preger fremtredende bedrifter i Japan og i Vesten? Hvor kulturbetinget er de bærende ideene i total kvalitetsledelse som japanske industriledere har utformet og prøvd ut i praksis? Boken gir en inngående behandling av kvalitet, og den gir matnyttige og praktiske ideer på organisasjons- og ledelsesmessig plan.
Boken er skrevet for ledere og medarbeidere i industri, næringsliv, utdanning og annen offentlig virksomhet. Boken er også aktuell for politikere som foretar valg og beslutninger som kan få utilsiktet betydning for kvaliteten. Boken har arbeidsoppgaver til hvert kapittel og egner seg ypperlig som pensum innen ledelse og økonomi- og produksjonsstyring ved universiteter og høyskoler.
Med sine konkrete eksempler burde den passe bra som studiebok for ledere og andre som ønsker å skaffe seg innsikt i en ny måte å tenke ledelse på. Gjennom utførlig beskrevne eksempler viser forfatteren både hva som kreves for å ta total kvalitetsledelse i bruk og hvilke muligheter det byr på for å vinne fremgang.
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 1996
Format Heftet
ISBN13 9788276340419
EAN 9788276340419
Språk Bokmål
Sider 192
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket