Tornerose sov i hundre år

Gyldendal 2002 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Gutten lå død på hotellrommet med underlivet sprettet opp. Narkotika og prostitusjon hadde vært viktige faktorer i livet hans, og de to siste besøkende var kvinner - en på 16-17 år, den andre i old girls-klassen. Dette er den tredje boka om Varg Veum.

Lisa, 16 år, holdt til i Hundehuset, et gustenblekt horehus i Københavns Istedgade. Ensom, ulykkelig, med lårene fulle av nålestikk, men uten ønske om å vende hjem. Privatdetektiven Varg Veum visste at hvert minutt var kostbart: jentene i Hundehuset varte aldri lenge. Men å få vristet den narkomane jentungen ut av hendene på bøllene i Hundehuset er bare begynnelsen . Ikke alle forsvunne ungdommer kan reddes. Ikke alle blir funnet i live. Noen omkommer av eget overforbruk. Og noen blir til og med myrdet .«Kort sagt, en krim-bok å merke seg.» Steinar Wiik, Aftenposten«. stramt og behersket komponert og framført. . Staalesen har et oppriktig engasjement og en varme for sine personer, samme hvor ille de har fart med seg selv og andre, som gir bøkene has noe utover deres finslipte profesjonalisme.» Nils Nordberg, Dagbladet

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788205299610