TørnQuiz

Vol. 1

Scientia forlag 2019 Heftet

Dette er første bok i Einar Tørnquists nye quizbokserie Tørnquiz. Siden 2016 har Einar månedlig holdt sin quiz, Tørnquiz, på Torshov i Oslo. I denne boka er det samlet flere godbiter fra disse quizene, men det er først og fremst laget nye, gode og varierte spørsmål. Einar er opptatt av at quiz skal være for alle, og det er derfor lagt vekt på at hele familien kan være med og svare i flere av kategoriene.

I boken kan både erfarne og uerfarne quizere konkurrere i kategorier som familienøtter, lett blanding, tung blanding, geografi, historie, musikk, sport, film, TV, litteratur, mat og drikke. For de som ønsker å fordype seg ytterligere, finner man spesialkategorier som andre verdenskrig, vintersport, TV på dagtid og «hvem toppet VG-lista med sangen?»
I tillegg finner man egne kategorier skrevet av både geografiorakel Egil «Drillo» Olsen og Einars podkastvenn Jan Thomas.

Tørnquiz kan nytes på hytte, i hus eller ute i naturen, for de som liker det slik.

Forlag Scientia forlag

Utgivelsesår 2019