Toddlerguiden

for deg som jobber med de yngste

av (forfatter), Aud Kristin Grindvold (forfatter) og Tetiana Kosovska (illustratør).

Info vest forlag 2019 E-bok

Toddlerne er de minste barna i barnehagen. Det betyr: "De som stabber og går".Boka beskriver den utviklingen de aller fleste toddlerne følger.
GRATULERER. Du har valgt deg verdens beste arbeidsplass. Du kommer til å bli møtt med jubel når du kommer om morgenen, du kommer til å oppleve masse glede, du får lov til å trøste, leke, synge, danse og kose hver dag på jobb. Du kommer til å bli en veldig viktig person for veldig mange. Nettopp derfor vil det også bli stilt en del krav til deg og den jobben du skal gjøre. Du må vite noe om små barn og deres hverdag. Kanskje kommer du rett fra skolen og skal være lærling, kanskje er du helt ny i jobben som ufaglært assistent, eller kanskje du bare ønsker en oversikt over barnets utvikling og hverdagen i barnehagen.

Uttrykket «toddler» kommer fra engelsk og betegner en spesiell bevegelse og et ganglag som kjennetegner disse minste i barnehagen. Når vi uttaler ordet kan vi nesten se for oss hvordan de stabber rundt i lek på gulvet. Vi har i denne boka beskrevet den utviklingen de aller fleste toddlerne følger. Boken er bygd opp rundt temaene observasjoner, tanker, praksisfortellinger og aktiviteter og symbolbruk på disse gjør det enkelt å bruke. Den tar for seg småbarns primærbehov, tilknytning, hverdagen, bevegelseslandskapet og Alle Med.

Forlag Info vest forlag

Utgivelsesår 2019