Tjeneste i verdens hverdag

Den Norske sjømannsmisjon og Norsk kirke i utlandet 1999 Heftet

Med utgangspunkt i et ønske om å utvikle diakoni-teologiske uttrykksformer for sjømannskirkens egenartede og mangfoldige tjeneste som kirke i verdens hverdag, viser forfatteren leserne noen tidsbilder fra det postmoderne samfunn. Han beskriver den diakonale kirke og den tjeneste og spiritualitet som må prege en slik kirke, og utfordrer til praktiske tolkninger som kan skape tro, håp og kjærlighet med både raushet og nærhet.

Forlag Den Norske sjømannsmisjon Norsk kirke i utlandet

Utgivelsesår 1999