Titanic

det store forliset

av (forfatter), Peter Bull (illustratør), Leonello Calvetti (illustratør), Francesca D'Ottavi (illustratør), Malcolm Godwin (illustratør), Barry Croucher (illustratør), Gary Hanna (illustratør), Roger Stewart (illustratør) og Richard Borge (gjendikter).

Esstess-forl. 2011 Innbundet

Boka ser på blant annet på byggingen av Titanic, avreisen, menneskene ombord, og på selve forliset. Vedlegg bak i boka: plakat som viser Titanic. Boka er utgitt i forbindelse med hundreårsmarkeringen av forliset.

Natt til 14. april 1912 forliste "Titanic" i Atlanterhavet. I år er det 100 år siden. Denne boka omhandler byggingen av "Titanic", avreisen til den skjebnesvangre jomfruturen, menneskene ombord og det tragiske forliset. Boka omtaler også filmer om "Titanic", funn av vraket og sammenligning med dagens cruiseskip. I boka er det 2 utbrettbare sider som viser hele skipet, og bakers er det en plakat som viser "Titanic".

Forlag Esstess-forl.

Omtalt tid 1900-1914