Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boka tar for seg tilpassing og differensiering i grunnskolen. Den gjør rede for og drøfter: det formelle grunnlaget, teoretiske begrunnelser, differensieringsbegrepet og ulike former for differensiering, forholdet mellom vedtatte,oppfattede og iverksatte læreplaner, lærernes oppfatning av behovet av differensiering, differensiering i praksis, og hindringer for differensiering. Forfatterne trekker en rekke konklusjoner om tiltak som er nødvendige for å ivareta elevenes rett til en tilpasset opplæring. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Denne boka tar for seg tilpassing og differensiering i grunnskolen. Den gjør rede for og drøfter: det formelle grunnlaget, teoretiske begrunnelser, differensieringsbegrepet og ulike former for differensiering, forholdet mellom vedtatte,oppfattede og iverksatte læreplaner, lærernes oppfatning av behovet av differensiering, differensiering i praksis, og hindringer for differensiering. Forfatterne trekker en rekke konklusjoner om tiltak som er nødvendige for å ivareta elevenes rett til en tilpasset opplæring. Har litteraturliste.
Forlag Tapir
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788251911894
EAN 9788251911894
Språk Bokmål
Sider 179
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket