Omtale fra forlaget
I denne boken klargjør forfatterne betydningen av begrepet og prinsippet tilpasset opplæring. I tillegg gir boken et bidrag til hvordan ansvaret for tilpasset opplæring kan forstås, og hvordan begrepet er erfart i en praktisk sammenheng. Fem ulike perspektiver ved tilpasset opplæring drøftes gjennom følgende spørsmål: Hvordan kan prinsippet tilpasset opplæring forstås og tas i bruk i skolen? Hvordan kan profesjonsfellesskapet arbeide for å fremme en tilpasset opplæring? Hvordan erfarer elever med stort læringspotensial at opplæringen er tilpasset? Hvordan fremme en tilpasset opplæring for flerspråklige elever? Hvordan lede en tilpasset leseopplæring? Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2020
Format Heftet
ISBN13 9788202665869
EAN 9788202665869
Serie Inkluderende skolemiljø
Språk Bokmål
Sider 151
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket