Omtale fra forlaget
Denne boken handler om tilpasset opplæring og tidlig innsats i skolen.
I nasjonale styringsdokumenter blir begrepene omtalt som prinsipper for grunnopplæringen. I boken blir det fremhevet at prinsippene forutsetter hverandre, og at de er to sider av samme sak. Det blir videre presisert og poengtert at tilpasset opplæring og tidlig innsats gjelder i all undervisning i grunnopplæringen, både i ordinær undervisning og i spesialundervisning. Målet er at prinsippene skal gjennomsyre hele skolens virksomhet slik at det fremmer utvikling og læring hos barn og unge og i størst mulig grad forhindrer og forebygger lærevansker eller at lærevanskene blir ytterligere problematisk for dem det gjelder.
Boken består av 15 kapitler skrevet av fagansatte i det pedagogiske og spesialpedagogiske fagmiljøet ved Nord universitet og andre samarbeidende institusjoner. På denne måten gir boken en bred tilnærming til fagfeltet, samtidig som de ulike kapitlene tar opp relevante praksisnære temaer. Denne boken retter seg mot lærere og skoleledere i grunnutdanningene og lærerutdannere og lærere i pedagogikk og spesialpedagogikk ved universiteter og høgskoler. Den henvender seg også til lærerstudenter, studenter i pedagogikk og spesialpedagogikk ved universitet og høgskoler og til PP-rådgivere.
Redaktører for boken er Trond Lekang, dosent ved Nord universitet og Torill Moen, professor ved NTNU og professor II ved Nord universitet.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2021
Format E-bok
ISBN13 9788215050461
EAN 9788215050461
Språk Bokmål
Sider 318
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket