Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken gir råd om hvordan læreren kan tilrettelegge undervisningen i matematikk og skape et godt læringsmiljø basert på prinsippet om tilpasset opplæring. Den inneholder både teoretiske perspektiver, og praktiske eksempler fra skolehverdagen. Boken er aktuell for alle trinn i grunnopplæringen. Målgruppen er elever på allmennlærerutdanningen. I tillegg er den aktuell innenfor pedagogikk, didaktikk, fagdidaktikk, spesialpedagogikk og tilpasset opplæring. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Matematikkfaget har skapt store debatter de siste årene, og resultater blant elevene viser at mange sliter. Tilpasset opplæring er et undervisningsprinsipp som skal sikre at samtlige elever i grunnopplæringen får positive læringsopplevelser og lykkes med læringsarbeidet i faget.Hvordan kan skolen ivareta sin evne til å forstå elevens læreforutsetninger i matematikk? Hvordan kan skolen skape et fruktbart læringsmiljø som ivaretar den enkelte elevs behov? Tilpasset opplæring i matematikk gir konkrete råd om hvordan læreren kan tilrettelegge undervisningen og skape et godt læringsmiljø basert på prinsippet om tilpasset opplæring. Boka inneholder både teoretiske perspektiver, og praktiske eksempler fra skolehverdagen. Den er aktuell for alle trinn i grunnopplæringen. Målgruppe for boken er allmennlærerutdanningen på alle nivå. Den er også aktuell innenfor pedagogikk, didaktikk, fagdidaktikk, spesialpedagogikk og tilpasset opplæring.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788205362963
EAN 9788205362963
Språk Bokmål
Sider 192
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket4 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket