Omtale fra forlaget
Tilpasset opplæring er et overordnet prinsipp i den norske skolen. Å tilpasse undervisningen til en elevs evner og forutsetninger, innebærer at vi skal ta hensyn til elevenes egenart, interesser og forutsetninger når vi underviser. Boka tar for seg begrepsavklaringer (tilpasset opplæring, spesialundervisning, differensiering og individualisering), kartlegging, planlegging, gjennomføring (mål, innhold, organisering) og vurdering av tilpasset opplæring. Med boka ønsker forfatteren å gi konkrete innspill og ideer til hvordan lærere kan komme i gang med og arbeide for å realisere prinsippet om tilpasset opplæring i skolehverdagen. Her finner du arbeidsmetoder, undervisningsopplegg, mange konkrete eksempler, skjema, tips og idéer til materiell.
Forlag Pedlex
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788278414200
EAN 9788278414200
Språk Bokmål
Sider 60
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket