Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken tar for seg tilpasset opplæring og hvordan den forstås og praktiseres i skolen. Begrepet drøftes og settes i sammenheng med de oppgavene skolen skal løse på individ- gruppe- og skolenivå. Fokuset ligger på elevenes individuelle læring, elevmedvirkning, læringsfellesskapet og skolen som en lærende organisasjon. Det hele settes så inn i en modell for å utvikle tilpasset opplæring i skolen. Boken egner seg for lærere, skoleledere og andre med ansvar for utvikling av skolen som et læringsfellesskap. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boka beskriver hvordan tilpasset opplæring forstås og praktiseres i skolen. Videre drøftes begrepet og settes i sammenheng med de oppgavene skolen skal løse på individ-, gruppe- og skolenivå, med fokus på elevenes individuelle læring, elevmedvirkning, læringsfellesskapet og skolen som en lærende organisasjon. Det hele settes inn i en modell for å utvikle tilpasset opplæring i skolen. Gjennom sin grundige og klare beskrivelse av hva tilpasset opplæring er eller bør være, er boka et godt arbeidsredskap både for lærere, skoleledere og andre med ansvar for utvikling av skolen som et læringsfellesskap.
Forlag Læringsforl.
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788299639316
EAN 9788299639316
Språk Bokmål
Sider 156
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket