Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka forklarer hvordan lærere kan forholde seg når de skal tilpasse opplæring som bidrar til personlighetsutviklende og inkluderende prosesser. Den ser også på hva slags kunnskap og handlingsberedskap som må til for å tilpasse opplæringen for elever i grunnskolen. Boka er først og fremst beregnet på allmennlærer-, førskolelærer- og barnevernspedagogstudenter. Har litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Både i grunnskolens læreplanverk og i pedagogisk litteratur og debatt generelt støter vi på slagordmessig bruk av de sentrale verdibegrepene tilpasset opplæring og inkludering. Men slike fyndord er til liten nytte for lærere i deres skolehverdag. Hva betyr de egentlig i dagens grunnskole?#11;#11;Tilpasning og tilhørighet i en skole for alle handler om hvordan lærere kan forholde seg i praksis, når de skal tilpasse opplæring som bidrar til personlighetsutviklende og inkluderende prosesser. Her presenteres både pedagogikk- og faglærere sine refleksjoner omkring hva slags kunnskap og handlinsberedskap som må til for å tilpasse opplæringen for elever i grunnskolen. Kapitlene er teoretisk fundert, og formidler praksisnær empirisk og didaktisk hverdagsinformasjon på en levende og engasjert måte.
#11;Boken er beregnet på bruk i allmennlærer, førskolelærer- og barnevernspedagogutdanningen, og på studenter som velger pedagogiske emner ved universitetene. Ellers er det en aktuell bok for lærere, førskolelærere og barnevernspedagoger som arbeider i skolen.
Forlag Fagbokforl.
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788276747263
EAN 9788276747263
Språk Bokmål
Sider 327
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket