Til konfirmanten

dikt og tekster fra Inger Hagerup til Arne Hjeltnes

Kagge 2001 Innbundet

Boken inneholder dikt, noveller, essays, utdrag fra romaner og visdomsord, som handler om overgangen fra barn til voksen. Her er tekster fra Bjørnson og Ibsen, via Inger Hagerup og Jens Bjørneboe til Arne Berggren og Erlend Loe.

Konfirmasjonen markerer en overgang fra en livsfase til en annen enten man konfirmerer seg borgerlig eller i kirken. Man forlater barndommen og trer inn i en ny periode. I denne boken er det både dikt, noveller, utdrag fra romaner, visdomsord og små essay, som handler om overgangen fra barn til voksen, og som gir råd og vink, livsvisdom og inspirasjon til å ha med på veien videre.Her er tekster av så vel gamle klassikere som Bjørnstjerne Bjørnson, Henrik Ibsen og Alexander Kielland via sterke stemmer som Inger Hagerup, Arnulf Øverland og Jens Bjørneboe til nye forfattere som Arne Hjeltnes, Arne Berggren og Erlend Loe.Denne inspirasjonsboken kan man ha med seg hele livet. Tekstene er allmenngyldige og kan brukes også i andre sammenhenger. Til konfirmanten er en glede å gi og en glede å få!

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2001