Til jord skal du bli

av (forfatter) og Elsa Frogner (oversetter).

Damm 2002 Innbundet

Polititjenestemannen Andy Fallon i Minneapolis' interne etterforskningsorgan blir funnet hengt foran et speil. Etterforskningen blir en ren formalitet, da alle tror det er selvmord, og at det ikke ligger noe kriminelt bak. Drapsetterforsker Sam Kovac blir satt til å utføre etterforskningen. Han værer at ikke alt er som det skal, og sammen med sin partner, Nikki Liska, begynner Kovac å nøste i de altfor glatte trådene omkring Fallons dødsfall. De oppdager at det er flere som kan ha ønsket Fallon død. Mistankenes skygger faller over byens høye herrer og mot personer innad i politiet. Og morderen ønsker å bevare sannheten død og begravet.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2002