Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken er illustrert med eksempler fra ulike bransjer og bedrifter. Forfatteren viser forskjellige innfallsvinkler og strategier for å skape tidsmonopol og peker på hvordan bedriftene, gjennom innovasjon, klare å beholde vekstkraften og sitt markedsforsprang. I egne case presenterer han også noen av de raskt voksende og mest lønnsomme bedriftene i Norge og Sverige. Boken er tilrettelagt til norsk ved Are Farstad.
Omtale fra forlaget
Sagt om boka:«Tidsmonopolet gir et meget godt innblikk i de forutsetningene og prosessene som er nødvendige for at et selskap skal få til rask og lønnsom vekst. Boken kan brukes som en inspirasjonskilde og som en konkret veiledning for gründere og ledere.» Bedrifter med tidsmonopol * skaper sitt eget marked eller bryter med alle kjente regler i et modent marked * bygger sitt forsprang på unike produkter, tjenester eller markedskanaler til kunden * etterlater konkurrentene langt bak seg, og bygger hindre slik at de ikke rekker å ta dem igjen * er raskt voksende bedrifter, styrt av ideer, personer og strategier som er innrettet på tilvekst Tidsmonopol handler om noe helt annet enn tradisjonell forretningslogikk.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2001
Format Innbundet
ISBN13 9788205281127
EAN 9788205281127
Språk Bokmål
Sider 243
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket