Omtale fra forlaget
Denne boken tar for seg tidlig innsats i et skoleperspektiv. Forfatterne klargjør betydningen av begrepet, og de belyser også hvordan ansvaret for tidlig innsats kan forstås og viser hvordan det er erfart i en praktisk sammenheng. Seks ulike perspektiver ved tidlig innsats drøftes gjennom følgende spørsmål: Hvordan kan tidlig innsats forstås i et skoleperspektiv? Hvilken plass har tidlig innsats i begynneropplæringen? Hvordan kan skoleledere arbeide systemisk med tidlig innsats for en inkluderende praksis? Hva karakteriserer tidlig innsats når skoler og barnehager går sammen med rådgivere i PP-tjenesten om kompetanse- og organisasjonsutvikling? Hva er tidlig innsats for elever med rett til spesialundervisning? På hvilke måter kan samtaler mellom elever, lærere og foresatte være verktøy for tidlig innsats? Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2021
Format Heftet
ISBN13 9788202698850
EAN 9788202698850
Serie Inkluderende skolemiljø
Språk Bokmål
Sider 168
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket