Thorbjørn Egners viser fra barnetimen

av (forfatter), Kari Svendsen (musiker), Sven Nordin (musiker), Pia Borgli (musiker), Jørn Simen Øverli (musiker) og May Britt Haug (musiker).

Musico 2002 CD

Cd-en inneholder kjente og ukjente Egner-sanger, samt to dikt. De fleste ble laget til "Malerklubben" i Lørdagsbarnetimen i 1940-50 årene. Arrangert av Henning Sommerro.

«Thorbjørn Egners viser fra barnetimen» er en utgivelse som inneholder kjente og ukjente Egner-sanger, samt to dikt. De fleste ble laget til "Malerklubben" i Lørdagsbarnetimen i 1940-50 årene. Nesten alle sangene er nå innspilt for første gang, i en bevisst Egnersk ånd, arrangementer er av Henning Sommerro.

Platen er en «live-innspilling», spekket med glede, varme og mange kjente stemmer; Kari Svendsen, Sven Nordin, Pia Borgli, Jørn Simen Øverli og May Britt Haug. Platen er produsert av Henning Sommerro og May Britt Haug.
Coveret er fullt av Egners egne illustrasjoner til alle sangene.
Klaus Hagerup bidrar med sin lille historie om Thorbjørn Egner.

På platen finnes bl.a. musikerne Bjørn Kjellemyr, kontrabass, Stian Carstensen, trekkspill og banjo, Helge Andreas Nordbakken, perkusjon, Henning Sommerro, flygel og orkesterleder, samt fløyter, obo, fagot m.m.

Her finner du sanger som; Plystrevise, Spisevise for gakk gakker, Vårvise, Ferdinand, Trikkevise, pluss 13 til.

Forlag Musico

Utgivelsesår 2002