Theas little kitchen

mine aller beste kaker

av (forfatter), Thea Bolstad (illustratør) og Paul Paiewonsky (illustratør).

Gursli Berg 2015 Innbundet

Thea Bolstads store lidenskap er å bake kaker, og i år fikk hun prisen Årets matblogg 2014. Hun startet bloggen «My Little Kitchen» da hun var 15 år. På 16-årsdagen bakte hun sin første rosekake og postet den på bloggen. Lesertallene eksploderte og rosekaken er fremdeles en av de mest populære kakene på bloggen.

På bloggen baker, fotograferer og deler hun oppskrifter med leserne. Som regel lager hun sine egne oppskrifter ved å sette sammen ulike elementer fra forskjellige oppskrifter. Ideer og inspirasjon finner hun i kokebøker eller på nettet. Hun lager kaker som smaker godt, som er gode å spise og som alle kan få til å lage. Hun liker godt å bake alene, men også å bake sammen med venner og søsken.

I Theas Little Kitchen deler hun 84 av sine beste oppskrifter med oss, blant annet favoritter som sjokoladerosekake, mangorosekake og cookie dough iskake. Mange av oppskriftene har hun aldri postet på bloggen. Hun byr på alt fra den berømte rosekaken til familiehemmeligheter, festkaker og baking til vennekvelder. Rosekaken serveres i ulike varianter, og har like godt fått et eget kapittel. Følgerne hennes har også bidratt, ved å stemme fram bokas forside og sende inn sine egne rosekake-favoritter.

BIOGRAFI
Thea Bolstad (født 4. juli 1996) startet bakebloggen My Little Kitchen som 15-åring, og i dag er hun storblogger med over 5 millioner sidevisninger. Mange tusen følger henne på Instagram og Facebook. Hun er populær over hele landet, og de som følger bloggen er i alle aldersgrupper. Rosekaken er fortsatt blant de 10 mest populære kakene på norske matblogger. I år vant hun prisen Årets matblogg i VIXEN Blog Awards 2014.

Forlag Gursli Berg

Utgivelsesår 2015