The golden age of advertising

the 60s

av (redaktør).

Taschen 2005 Innbundet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Emerging from the so-called "creative revolution", a new method called the Big idea changed American advertising in the 60s. Going from lengthy texts to witty, snappy headlines and eye-catching images, the aim was to build strong recognition so that the public would demand and desire the product being sold to them - the Big idea in a nutshell. The collection of advertisements in this book reflect this development. Includes index.

Omtale fra forlaget

Emerging from the so-called "creative revolution", a new method called the Big idea changed American advertising in the 60s. Going from lengthy texts to witty, snappy headlines and eye-catching images, the aim was to build strong recognition so that the public would demand and desire the product being sold to them - the Big idea in a nutshell. The collection of advertisements in this book reflect this development. Includes index.

Bokdetaljer

Forlag Taschen

Utgivelsesår 2005

Format Innbundet

ISBN13 9783822848012

EAN 9783822848012

Omtalt tid 1960-1969

Omtalt sted USA

Språk Flerspråklig Fransk Engelsk Tysk Spansk

Sider 351

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket