Testamentet

mysteriet Christiane Stewart : spenningsroman

Araltes forl. 2017 Innbundet

Oppfølgeren til Vikingarven (2016). Malte Moddy, tidligere etterforsker i Western Norwegian Oil, kommer til sin bror i Lofoten. På en finurlig måte lyktes han i å smugle Det Gylne Horn ut av Ukraina. Ifølge familiehistorier brakte Harald Hardråde fire slike med den gang han flyktet fra Bysants (1042).
Malte og vinfarmeren fra Odessa - Rostislav Korolev - hadde lyktes i å narre mafiabossen på Krim. Bedraget... det måtte ikke bli oppdaget! Til og med Elizaveta - vinfarmerens datter - var overbevist om at planen hadde feilet.
Etter å ha blitt tvunget til å ta imot sluttpakke er Malte uten jobb. Han bestemmer seg for å oppsøke Melsetter House, den gamle herre-gården, der hans 9. tippoldemor levde på 1600-tallet. Kan det la seg gjøre å løse mysteriet med hvilken Stewart-klan hun egentlig tilhørte? Uten varsel endrer den fredelige slektsreisen på Orknøyene seg til et mareritt. Malte og Elizaveta dras inn i et dødelig spill der den mystiske Mrs. Agnes kommer til å bidra på en forbløffende måte.

Forlag Araltes forl.

Utgivelsesår 2017