Teskjekjerringa på nye eventyr

av (forfatter), Alf Prøysen (musiker) og Lillibeth Lunde Elgstøen (oppleser).

Lydbokforlaget og NRK 2004 Lydfil

Med fem fortellinger om den lille kjerringa som kan gjøre seg så liten som en teskje. Teskjekjerringa hamler ikke bare opp med sin umulige mann, hun lurer seg unna troll og nisser og andre rare vesener. Her finner du historiene om Teskjekjerringa og vårrengjøringen, Teskjekjerringa i snøsmeltinga, Teskjekjerringa hos legen, Teskjekjerringa på sykehus og Teskjekjerringa spiser Mortensgås. Alf Prøysen synger; Teskjekjerringvise, Kyllingen, Soltrall, Vet du hva du kommer til å få, Ved murpipa sitt en bræinnete katt og Tordivelen og flua.

Fem fortellinger om den lille kjerringa som, proppfull av energi, valser opp med en umulig mann, og som stadig har ting hun skal gjøre. Men akkurat når det er på det mest kritiske, blir hun enda mindre. så lita som ei teskje!
Selv da svinger hun opp og redder seg ut av de utroligste situasjoner ved hjelp av dyr som hun kan snakke med, og barn som tror på nisser, troll - og teskjekjerringer. Tekstene er samlet, redigert og tilrettelagt av Elin Prøysen.
Alf Prøysen synger selv:
- Teskjekjerringvise - Kyllingen - Det dukker fram så mye - Vet du hva du kommer til å få? - Ved murpipa sitt en bræinnete katt, og Tordivelen og flua.

Forlag Lydbokforlaget NRK

Utgivelsesår 2004