Terje på rødt lys

Kolofon 2020 Innbundet

TERJE PÅ RØDT LYS

Terje og to venner fra videregående er på besøk hos foreldrene hans som da bodde i Addis Abeba i Etiopia. I et lyskryss tar en ung tigger kontakt med ham, og dette blir starten på et noe uvanlig bekjentskap. Terje får et innblikk i livet til en fattig, men stolt tigger og blir kjent med familien hans.
Men i Addis Abeba møter Terje igjen noen han har sett på flyet de kom med, og disse gir ham en ekkel følelse av at de holder på med andre ting enn det de gir inntrykk av. Det hele utvikler seg til noe helt annet enn bare et fredelig besøk i et eksotisk land. Snart er Terje og den nye tiggervennen hans innblandet i en dramatisk jakt på svindlere. Og alt skjer i hjertet av et land som i seg selv er spennende nok med sin dramatiske historie, sine mange ulike folkegrupper, sine forskjellige kulturer og sin vakre natur. Tiggeren Terje møter på gata i Addis Abeba og familien hans, gir "ansikt" til folk som lever under andre livsvilkår, og Terje opplever at når vennskap oppstår blir ulikheter visket ut.
Og i samarbeidet mellom Terje og hans nye venn, blir svindel og smugling avdekket av ungdommer med mot og innsatsvilje.
Spennende bok med vid horisont!
Dette er fjerde bok i serien om Terje

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2020