Tenk deg slank

enkle metoder for å gå varig ned i vekt

Aschehoug 2006 Heftet

Forfatteren mener vanlige slankekurer i alt for stor grad er avhengig av viljestyrke, og derfor ofte mislykkes. Han tar utgangspunkt i måten hjernen kommuniserer til oss på, og viser hvordan vi kan utnytte denne kunnskapen til å tillegne oss tanker og vaner som fører til en sunn livsstil og en slank kropp. Boken inneholder metoder for å endre tankemønster som fører til trøstespising, overspising og matavhengighet.

Hva gjør denne boken annerledes enn andre bøker om slanking? Tenk deg slank hjelper deg til å nå idealvekten uten å fokusere på slankekurer og mosjon. Viljestyrke er heller ikke nødvendig, og du kan fortsette å spise god mat. Du vil oppleve at det er lett å gå ned i vekt når du har lært å endre hvordan du tenker og føler. Spisevanene dine er nemlig stort sett et resultat av ditt syn på deg selv, på andre personer og på mat.
Sigurd Stubsjøen er psykolog og har tidligere skrevet boken Selvhypnose sammen med psykolog Per Carlenius. Han har 20 års erfaring med NLP - nevrolingvistisk programmering - en metode for å endre tankemønstre. Tenk deg slank er basert på NLP og har enkle teknikker og metoder som vil motivere deg til å gjøre varige livsstilsendringer.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788203232701