Tenerife

fotturguide

av (forfatter) og Emma A. Arthur (forfatter).

Explore Interactive 2008 Spiral

Guiden beskriver detaljert 37 fotturer gjennom tekst, bilder og kart. For hver turbeskrivelse finnes en liten faktadel som beskriver lengden, nivå/høydeforskjell, barer/restauranter, adkomstmuligheter og kombinasjonsmuligheter. Med stedsregister for Tenerife.

Tenerife har et svært variert landskap, og er et paradis for vandrere. Det vulkanske krater- landskapet, Las Cañadas del Teide, er enestående. Ved solnedgang få en unik opplevelse i det solen farger de vulkanske fjellformasjonene og toppen av Teide på 3718 moh. dypt røde, samtidig som lange skygger kastes over det øde landskapet. Andre flotte turområder er den øvre Orotava-dalen med vidstrakte furuskoger, Teno-området i nordvest med laurbærskog, forrevne daler, høysletter og høye fjellrygger, samt Anaga-halvøya med en vill kystlinje, bortgjemte daler og skogkledde fjellrygger.

Detaljerte kart for hver tur, og nøyaktige turbeskrivelser gjør det enkelt å finne fram på vandringen. I tillegg finnes informasjon om transport til turene, anbefalte plasser for overnatting og annen nyttig informasjon.

MERK: kjente oppdateringer/endringer til informasjonen i boken legges ut fortløpende på forlagets nettsted. Se følgende link: http://www.frifotforlag.no/TF-Oppdateringer.html

Forlag Explore Interactive

Utgivelsesår 2008