Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatterne retter søkelyset mot spørsmålene som stilles omkring begrepet temaorganisering, og gir sin fortolkning av hva begrepet innebærer. Gjennom teoretiske og praktiske innfallsvinkler viser de hvordan læreplanens intensjoner kan realiseres. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boka handler om temaorganisering av fag på småskoletrinnet og er forankret i L97. Den tar for seg småskoletrinnets egenart og det teoretiske grunnlaget for temaarbeid. Forfatterne viser hvilken plass begrepene tema og temaorganisering har i læreplanen og redegjør for hensikten med tverrfaglighet, og hvordan lærere kan skape balanse og sammenheng innen fag og fagene imellom. De drøfter også planens beskrivelser av lærer- og elevrollen i forhold til det læringssynet og de dannelsesidealer skolen bygger på. I tillegg foreslår de en planleggingsprosedyre for temaorganisering av innhold og viser ekempler på hvordan hovedmomentene fra de ulike fagene kan knyttes sammen. Temaorganisering på småskoletrinnet - helhet og sammenhenger skrevet til bruk i lærerutdanningen og etter- og videreutdanning av lærere.
Forlag Ad Notam Gyldendal
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788241710186
EAN 9788241710186
Språk Bokmål
Sider 136
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket