Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka viser hvordan man ved å bruke porteføljemetodikken kan individualisere undervisninga og bruke vurderingsformer som tar for seg hele læringsprosessen for elever som går de siste åra på grunnskolen. Boka henvender seg først og fremst til lærere og har kopieringsoriginaler til alle kapitlene.
Omtale fra forlaget
I boken formidler forfatterne sine erfaringer med praktisk portefølje-/mappearbeid for elever i grunnskolen. Metodikken gir muligheter til å individualisere og til å bruke nye og supplerende vurderingsformer som tar for seg hele læringsprosessen og ikke bare sluttresultatet. Ved å arbeide med mapper styrker elevene evnen til å fatte egne beslutninger. De får både reell innflytelse over og mulighet til å ta ansvar for sin egen kunnskapsutvikling. Elevene lærer seg å lære, noe som er et godt grunnlag for å lykkes i framtiden. Til alle kapitler finnes det kopieringsoriginaler. De finnes digitalt på et eget nettsted. I boken finner du adressen til nettstedet sammen med brukernavn og passord.
Forlag Kommuneforl.
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788244612265
EAN 9788244612265
Språk Bokmål
Sider 94
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket