Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken formidler innsikter fra nordiske forskningsprosjekt om lesing, skriving og multimodalitet. Studiene handler om arbeid med multimodale tekster i skole, i høyere utdanning og i samfunnet for øvrig. Den gir også forslag til hvordan lærere og andre kan arbeide med lesing, skriving og multimodalitet. Med litteraturlister.
Omtale fra forlaget
Overalt og hele tida er vi omgitt av tekster og tegn: internettsider, huskelapper, aviser, tekstmeldinger, reklame, film, bøker - lista er nærmest uendelig. Mennesker har til alle tider kommunisert gjennom bilder og skrift. Det nye er mengden av tekster som omgir oss, og kompleksiteten. Å delta i samfunnet forutsetter en like kompleks tekstkompetanse. Dette stiller nye krav til lese- og skriveopplæringen.
Denne boka formidler viktige innsikter fra en rekke nordiske forskningsprosjekt om lesing, skriving og multimodalitet. Studiene handler om arbeid med multimodale tekster på ulike trinn i skole og høyere utdanning - og i samfunnet for øvrig. Samlet gir boka en dypere forståelse av hvilke grunnleggende ferdigheter barn og unge trenger i ulike fag, og denpresenterer konkrete forslag til hvordan lærere og andre kan arbeide med lesing, skriving og multimodalitet
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788251928427
EAN 9788251928427
Serie Skriveopplæring og skriveforsking
Språk Bokmål Nynorsk Flerspråklig Svensk
Sider 277
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket