Teknologien er vår!

om å undervise teknologi i skolen

Gyldendal akademisk og Skaff 2007 Heftet

Boka er skrevet for å gi et bidrag i arbeidet med å heve den teknologiske allmenndannelsen slik at den oppvoksende slekt ikke bare kan bruke og håndtere, men også forstå og vurdere teknologi. Forfatteren viser hvordan teknologi kan flettes inn i undervisningen fra 1. - 7. klasse, med utgangspunkt i de forskjellige målene og hovedmomentene i læreplanene. Boka er skrevet for lærestudenter og praktiserende lærere. Med litteraturliste og henvisninger til relevante nettsider.

Boka er skrevet for å gi et bidrag i arbeidet med å heve den teknologiske allmenndannelsen slik at den oppvoksende slekt ikke bare kan bruke og håndtere, men også forstå og vurdere teknologi. Begrepet teknologisk analfabetisme er lansert, og teknologisk allmenndannelse er blitt fremmet som et mål. Vi vet at mangelen på entusiasme for teknologi er et vestlig fenomen, noe som i sin tur vil føre til knapphet på teknologisk utdannet arbeidskraft, med de konsekvenser det måtte ha for samfunnet. Forfatteren viser hvordan teknologi kan flettes inn i undervisningen fra 1. . 7. klasse, med utgangspunkt i de forskjellige målene og hovedmomentene i læreplanene. Boken er skrevet for lærerstudenter og praktiserende lærere.

Forlag Gyldendal akademisk Skaff

Utgivelsesår 2007