Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka er skrevet for å gi et bidrag i arbeidet med å heve den teknologiske allmenndannelsen slik at den oppvoksende slekt ikke bare kan bruke og håndtere, men også forstå og vurdere teknologi. Forfatteren viser hvordan teknologi kan flettes inn i undervisningen fra 1. - 7. klasse, med utgangspunkt i de forskjellige målene og hovedmomentene i læreplanene. Boka er skrevet for lærestudenter og praktiserende lærere. Med litteraturliste og henvisninger til relevante nettsider.
Omtale fra forlaget
Boka er skrevet for å gi et bidrag i arbeidet med å heve den teknologiske allmenndannelsen slik at den oppvoksende slekt ikke bare kan bruke og håndtere, men også forstå og vurdere teknologi. Begrepet teknologisk analfabetisme er lansert, og teknologisk allmenndannelse er blitt fremmet som et mål. Vi vet at mangelen på entusiasme for teknologi er et vestlig fenomen, noe som i sin tur vil føre til knapphet på teknologisk utdannet arbeidskraft, med de konsekvenser det måtte ha for samfunnet. Forfatteren viser hvordan teknologi kan flettes inn i undervisningen fra 1. . 7. klasse, med utgangspunkt i de forskjellige målene og hovedmomentene i læreplanene. Boken er skrevet for lærerstudenter og praktiserende lærere.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788205305052
EAN 9788205305052
Språk Bokmål
Sider 115
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket