Omtale fra forlaget
Teknologi er en betydelig del av hverdagen i norsk skole. Samtidig er læringsmiljøets betydning for elevenes læringsutbytte stadig mer vektlagt. Slik står teknologi og læringsmiljø som to sentrale søyler i skolens arbeid, og forfatterne av denne boken diskuterer sammenhengen mellom disse. Bokens formål er å presentere muligheter og dilemmaer knyttet til teknologi og bruken av digitale verktøy for å styrke læringsmiljøet. For å ta trygge pedagogiske valg, trenger de ansatte solid profesjonsfaglig digital kompetanse. Lærerens rolle som klasseleder i klasserom med høy teknologitetthet skal bidra til et læringsmiljø som fremmer inkludering, læring og elevmedvirkning, en rolle som beskrives og diskuteres i boken. I denne andreutgaven av boken er noen av kapitlene nyskrevet og andre oppdatert i samsvar med endringer på feltet. Forfatterne ønsker å bidra til kunnskap om hvordan teknologi og læringsmiljø kan påvirke hverandre, og på den måten skape nye forståelser hos lærerstudenter, lærerutdannere og etablerte lærere som ønsker å ta i bruk digitale verktøy i læringssituasjoner.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2024
Format E-bok
ISBN13 9788215072494
EAN 9788215072494
Språk Bokmål
Sider 313
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket